Stay Updated!

BLOG

پایش دما و رطوبت گلخانه به کمک دیتالاگر

پایش دما و رطوبت گلخانه به کمک دیتالاگر

همه سبزی کاران یا کشاورزان آرزو دارند که محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید کنند. برای اینکار میتوان از ابزار مختلفی استفاده کرد.

در تولید گلخانه ای یکی از رازهای کاهش استرس، بهینه سازی عوامل موثر بر محیط است، که شامل دما، تهویه، رطوبت و آبیاری است. دمای مطلوب گلخانه به گیاهان اجازه می دهد تا در آب و هوای ایده آل رشد کنند، بنابراین خطر بیماری و  آفت زدگی  را کاهش می دهد و تولید محصول را به حداکثر می رساند.

نور خورشید

رشد یک گیاه مستقیماً به میزان نور دریافتی آن بستگی دارد. هر چه نور بیشتر باشد، گیاه فتوسنتز و قند بیشتری تولید می کند. این کار به گرما نیاز دارد تا متابولیسم گیاه را فعال کند. اینکار به گیاه اجازه می دهد تا قندهای تولید شده در طول روز را جذب کند وبه آن اجازه رشد متعادل را می دهد. نور کمتر به معنای رشد کمتر و در نتیجه کیفیت کمتر است. در شب نوری وجود ندارد، اما گیاهان هنوز به مقداری گرما نیاز دارند.

تولید بهترین محصول به میانگین دمای گلخانه در طول 24 ساعت مربوط می شود.دانستن این میانگین ، معیار مهمی برای فراهم کردن بهترین آب و هوا برای رشد گیاه است. همچنین رسیدن به این میانگین به میزان نور هم وابسته است. هر چه نور گیاه بیشتر شود، میانگین آن بیشتر است و برعکس.

محاسبه این میانگین بصورت دستی غیرممکن نیست، اما کاری خسته کننده و زمان بر است. برای ساده کردن کار، یک ثبت کننده دما این میانگین را به طور خودکار محاسبه می کند.

دمای یکنواخت گلخانه

داشتن دمای ثابت در گلخانه به رشد یکنواخت گیاهان کمک می کند. اگر گرما به طور مساوی توزیع نشود، قسمتی که المنت گرمایشی نصب شده گرمتر از قسمت دیگر خواهد بود. اگر یک طرف گلخانه بیشتر از طرف دیگر گرم شود، عدم تعادل در متابولیسم گیاه ایجاد می شود.

واضح است که کنترل دما در گلخانه پیچیده، اما ضروری است. برای اجرای کارآمد استفاده از دیتالاگر را توصیه می‌کنیم، یک دیتالاگر دما و رطوبت WIFI قابل تنظیم که اطلاعات را ثبت میکند ،آن را قادر می سازد تا گزارش های برگشت ناپذیر را مستقیماً و بدون نیاز به نرم افزار تولید کند.

این توانایی را به گلخانه دارها میدهد تا با بررسی اطاعات ثبت شده بتوانند مشکلات ناشی از تغییر دما و رطوبت را در کمتری نزمان ممکن بررسی و مرتفع کنند  و در نهایت بهترین محصول را تولید کنند.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه