Stay Updated!

BLOG

چرا زنجیره سرد برای واکسن ها اهمیت دارد

چرا زنجیره سرد برای واکسن ها اهمیت دارد

واکسن ها محصولات شیمیایی و بیولوژیکی هستند، به این معنی که هم به سرما و هم به گرما حساس هستند و باید در انبار سرد در سراسر زنجیره وسیع تولید، ذخیره و توزیع و در هنگام مصرف نگهداری شوند. زنجیره سرد واکسن به گونه ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که واکسن ها از محل تولید تا مرحله تجویز ایمن و موثر باقی می مانند.

شرابط ایده آل

با کمک زنجیره سرد، شرایط نگهداری و جابجایی محیطی مورد نیاز یک تولید کننده دارو را می توان مشخص کرد. به طور معمول، زنجیره سرد واکسن محدوده دمایی 2 درجه سانتیگراد (35 درجه فارنهایت) تا 8 درجه سانتیگراد (45 درجه فارنهایت) و با این امکان که تا 25- درجه سانتیگراد (13- درجه فارنهایت) هم قابل نگهداری هستند. نظارت مداوم دما در سراسر زنجیره سرد نه تنها ایمن بودن محصول را برای استفاده تأیید می کند، بلکه از نظرمرکز کنترل و پیشگیربیماری های امریکا( CDC ) سازمان جهانی بهداشت نیز مورد نیاز است.

حفظ ثبات واکسن

اختلالات و نوسانات دما، به ویژه در طول حمل و نقل، می تواند تأثیر زیادی بر قدرت مورد نظر واکسن بگذارد. طبق گفته CDC، از دست دادن قدرت واکسن می تواند منجر به محافظت ضعیف در برابر بیماری، واکسیناسیون مجدد بیماران و هزاران دلار هدر رفتن واکسن و ضرر اقتصادی شود.

جلوگیری از هدر رفت واکسن

تحقیقات اخیر نشان داده است که سالانه بیش از 50 درصد از واکسن ها در سراسر جهان هدر می رود. عوامل زیادی از جمله بی نظمی در کنترل دما و مشکلات مربوط به حمل و نقل و تدارکات عامل این امر هستند. بر اساس تحقیقات شرکت داروسازی آمریکایی IQVIA ، صنعت بیو دارو (زیست دارو) در سال تقریباً 35 میلیارد دلار به دلیل نقص در سیستم حمل و نقل یا لجستیک کنترل دما از دست می دهد.

پایش مداوم دما در محیط نگهداری واکسنها نه تنها برای تاییدیه از طرف CDC و یا سایر موسسات ضروری است، بلکه برای تضمین ایمنی و کارایی واکسن ها الزامی است که این امر بعد از شیوع بیماری کوید19 بسیار مورد بحث قرار گرفت. بنابراین برای هر واحد ذخیره‌سازی واکسن باید یک دستگاه پایش دما  یا ثبت‌کننده دیجیتال داشته باشد.

دیتالاگرها در ثبت داده ها که بطور خاص برای واکسن ها و استانداردهای سخت صنعت طراحی شده اند، در حفظ شرایط مناسب و تولید گزارش های اعتبارسنجی برای سیستم های نظارت بر دمای واکسن ایده آل هستند.

آی پی لاگ IPLOG به عنوان تولید کننده ایرانی دستگاه های ثبات دما ( ترموگراف ) و دستگاه های دیتالاگر و مانیتورینگ دما و رطوبت، طیف متنوعی از محصولات را برای کنترل دمای نگهداری از داروها در شرکت های تولید دارو، شرکت های پخش دارو، خودروهای توزیع دارو و در نهایت داروخانه ها و سردخانه ها آماده کرده است.

سابقه تولید بیش از 10 سال دستگاه های دیتالاگر و ترموگراف، باعث اعتماد شرکت های تولید و توزیع دارو به مجموعه فنی مهندسی آی پی لاگ شده است.

جهت مشاهده و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبات های آنلاین دما و رطوبت به قسمت محصولات مراجعه نمایید.

 

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه