Stay Updated!

BLOG

شرایط محیطی مناسب انبار دارو

شرایط محیطی مناسب انبار دارو

محیط انبارهای دارو به لحاظ ساختاری باید مستحکم و مقاوم در برابر آسیب ها باشد و به لحاظ شرایط محیطی مناسب نگه داری انواع دارو .

سقف انبار باید عایق بوده و دما و رطوبت محیط انبارهای دارو باید به صورت لحظه به لحظه کنترل شود تا در اثر کاهش یا افزایش دما و رطوبت در محیط انبار باعث از بین رفتن و فاسد شدن داروها و ایجاد خسارتهای جبران ناپذیری نشود.

از آنجایی که هر تعداد از داروها به شرایط ویژه دمایی جهت نگهداری نیاز دارند انبار دارو به بخش های زیر نیازمند است :

  • سردخانه : جهت نگهداری داروها با محدوده دمایی زیر 8 درجه سانتی گراد
  • انبار خنک : با درجه حرارت 8 تا 15 درجه سانتی گراد
  • انبار معمولی : با درجه حرارت 15 تا 30 درجه سانتی گراد

 

دمای بالاتر از حد استاندارد و یا پایین تر باعث کاهش طول عمر، اثرگذاری و خرابی داروها می شود و همچنین رطوبت زیاد باعث فساد و دفرمه شدن مواد دارویی می گردد، بنابراین پایش مداوم شرایط محیطی دما و رطوبت لازمه هر انبار دارویی می باشد.

برای نگهداری داروها با چنین شرایط متغیر دمایی و رطوبتی شرکت ایده پردازان دیتالاگر های آنلاین با مدلهای  متعددی تولید نموده که به صورت پرتابل و ثابت با قرارگیری در محل نیاز انبارهای دارویی را برطرف می نمایند.

 

دستگاه دیتالاگر آنلاین   دما و رطوبت ایده پردازان با استفاده از شبکه GSM و یا WiFi بر روی بستر اینترنت به سرورهای ایده پردازان متصل شده و به صورت آنلاین اطلاعات ایستگاه را به سرور مرکزی منتقل می نماید. علاوه بر این دستگاه دارای حافظه داخلی است و در صورت قطع شدن ارتباط با سرور می تواند تمامی اطلاعات را بر روی حافظه به مدت 1 ماه ذخیره کند و بعد از برقراری مجدد ارتباط اطلاعات را به سرور منتقل نماید ، ارسال هشدار در صورت خروج از محدوده دمایی تعریف شده به اپراتور (تا 5 نفر) موجب آرامش خاطر کاربر برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات می شود و به محض دریافت هشدار میتوانند اقدامات لازمه را انجام دهند.

همچنین در صورت قطع برق محیط انبار، دستگاه با ارسال پیامک و تماس تلفنی اپراتورها رو در جریان قرار میدهد تا نسبت به انجام اقدامات ضروری آگاه شوند.

 با توجه به دقت بالای دستگاه های دیتالاگر (ترموگراف) تولیدی ، امکان ارائه گواهی کالیبراسیون در محدوده دمایی و رطوبتی مورد وجود دارد.

 

جهت دریافت کاتالوگ محصولات و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه