Stay Updated!

BLOG

شرایط محیطی مناسب اتاق سرور

شرایط محیطی مناسب اتاق سرور

اتاق سرور چیست ؟

اتاق سرور یکی از بخش های مهم هر شرکت و سازمانی محسوب شده که انبوهی از اطلاعات و  داده ها را در خود جای داده و از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وظیفه این مکان حفظ شرایط مناسب برای سلامت سرور ها و تجهیزات مرتبط با آن و تضمین عملکرد صحیح آن ها است. عدم کارکرد درست هر قسمتی از این اتاق کل کار سازمان و مشتریان آن ها را مختل کرده و یا سبب آسیب به اطلاعات می شود.

 

شرایط مطلوب اتاق سرور :

برای نگهداری از اتاق سرور باید به موارد مختلفی توجه داشت و ایمنی لازم را رعایت کرد، در غیر این صورت خسارت های جبران ناپذیری  به دنبال خواهد داشت که ضرر بزرگی را به شرکت یا سازمان موردنظر وارد می سازد.

ایده آل ترین دما برای تجهیزات اتاق سرور بین 17 تا 25 درجه سانتی گراد میباشد، و دمای محیط نباید بیشتر از 30 درجه سانتی گراد شود چون عملکرد سرورها را مختل خواهد کرد و بازدهی و طول عمر آن ها را کاهش خواهد داد.

و همچنین میزان رطوبت اتاق سرور حداقل 35% و حداکثر 45% میباشد، رطوبت بالاتر از این حد نیاز به بررسی شرایط محیطی و اصلاح آن دارد.

برای اتاق های سرور مناسب است که در هر 6 متر یک سنسور دما و رطوبت قرار گیرد تا محیط به صورت کامل تحت پوشش مانیتورینگ قرار گرفته و هر گونه تغییرات خارج از محدوده تشخیص داده شود

کم یا زیاد بودن دما و رطوبت مشکلاتی را برای سرور به وجود می آورد که  دیتالاگر (ترموگراف) آنلاین دما و رطوبت شرکت ایده پردازان بدون نیاز به نیروی انسانی  کمک قابل ملاحظه ای به حفظ شرایط مطلوب برای سرورها کرده است.

شما با استفاده از نمودار میتوانید کلیه محدوده دمایی و رطوبتی متغیر محیط را در ساعات مختلف شبانه روز مشاهده کنید.

 

در صورت بروز هرگونه مشکل مانند  تغییر محدوده دمایی تعریف شده ، قطعی برق یا خاموش شدن سرورها، سامانه به شماره های ثبت شده در دستگاه پیامک ارسال میکند و یا تماس میگیرد.

همچنین کلیه اطلاعات دستگاه را برروی کنترل پنل کاربری تحت وب که از طرف شرکت ایده پردازان در اختیار شما قرار داده شده است قابل مشاهده هست و از هر نقطه ای میتوانید وضعیت را چک کنید.

دستگاه دیتالاگر آنلاین دما و رطوبت مدل IPD500 با داشتن سه سنسور دما ورطوبت می تواند محیط اتاق سرور  شما را به صورت کامل پوشش داده و به صورت 24 ساعته شرایط محیطی اتاق سرور شما را مانیتور نماید.

جهت دریافت کاتالوگ محصولات و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه