Stay Updated!

BLOG

ارزش و اهمیت نگهداری واکسن ها

ارزش و اهمیت نگهداری واکسن ها

واکسن ها و واکسیناسیون به عنوان یکی از مهمترین موضوعات بحث در جامعه بهداشت عمومی شناخته میشوند. واکسنها نه تنها باعث نجات جان میلیونها انسان شده اند، بلکه طی سالها باعث ریشکن شدن برخی از بیماریها مانند آبله مرغان و سرخک و... شده اند. اگرچه امروزه مردم از اصول اولیه در فرایند واکسیناسیون مطلع هستند اما از بسیاری از شرایط و فرایند پیچیده تولید و نگهداری آنها اطلاعی ندارند.

از جمله عوامل مهم در فرایند تولید و نگهداری واکسنها کنترل دما است. واکسنها بعنوان محصولات بیولوژیک طبقه بندی می شوند که میتوانند در مدت زمان معینی غیرفعال شوند. به بیان ساده تر اینکه هنگامیکه واکسن در معرض دمای بالاتر یا پاینتر از حد توصیه شده نگهداری شود به راحتی خاصیت پیشگیرانه یا درمانی خود را از دست خواهد داد. در پروسه تولید تا مصرف واکسن اصطلاحی به نام زنجیره سرما وجود دارد. این زنجیره درواقع بازه دمایی مناسب برای واکسن را از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده را مشخص میکند.

در دهه های گذشته نگرانی اصلی در مورد  واکسن ها مربوط به میزان گرمای محیط بود. برای حل این مشکل شرکت های داروسازی به طراحی و استفاده از یخچالها و کولرهای مناسب این کار روی آوردند.

پس ازاین، یافته ها و تحقیقات بیشتر دانشمندان منجر به تولید واکسنهای جدیدی شد که به دمای خیلی سرد حساسیت زیادی داشتند. آمار نشان میدهد از سال 2007 میلادی تا کنون تعداد واکسن های حساس به انجماد تهیه شده توسط بخش تأمین یونیسف برای برنامه های واکسیناسیون کشورها 50٪ افزایش یافته است. همچنین در سال 2015 ، واکسنهای حساس به یخ به دست آمده بالغ بر 1.2 میلیارد دلار بود که اهمیت نظارت بر واکسن را در دمای "خیلی سرد" برجسته می کند.

در حالی که انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی واکسن یا گرمای بیش از حد بسیار مهم است ، ایده پردازان یک راه حل ابتکاری ارائه می دهد که منجر به مراقبت با کیفیت بالا از واکسن ها می شود. برای نگهداری داروها با چنین شرایط متغیر شرکت ایده پردازان دیتالاگرهای آنلاین با مدلهای  متعددی تولید نموده که به صورت پرتابل و ثابت با قرارگیری در محل نیاز انبارهای دارویی را برطرف می نمایند.

دستگاه دیتالاگر آنلاین  دما ایده پردازان با استفاده از شبکه GSM و یا WiFi بر روی بستر اینترنت به سرورهای ایده پردازان متصل شده و به صورت آنلاین اطلاعات ایستگاه را به سرور مرکزی منتقل می نماید. علاوه بر این دستگاه دارای حافظه داخلی است و در صورت قطع شدن ارتباط با سرور می تواند تمامی اطلاعات را بر روی حافظه به مدت 1 ماه ذخیره کند و بعد از برقراری مجدد ارتباط اطلاعات را به سرور منتقل نماید ، ارسال هشدار در صورت خروج از محدوده دمایی تعریف شده به اپراتور (تا 5 نفر) موجب آرامش خاطر کاربر برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات می شود و به محض دریافت هشدار میتوانند اقدامات لازمه را انجام دهند.

همچنین در صورت قطع برق محیط انبار، دستگاه با ارسال پیامک و تماس تلفنی اپراتورها رو در جریان قرار میدهد تا نسبت به انجام اقدامات ضروری آگاه شوند.

 با توجه به دقت بالای دستگاه های دیتالاگر (ترموگراف) تولیدی ، امکان ارائه گواهی کالیبراسیون در محدوده دمایی و رطوبتی مورد وجود دارد.

 

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه