Stay Updated!

BLOG

اطمینان از ماندگاری بسته بندی محصولات غذایی با استفاده از دیتالاگر

اطمینان از ماندگاری بسته بندی محصولات غذایی با استفاده از دیتالاگر

در دنیای پر سرعت امروز، ماندگاری محصولات غذایی یک فاکتور حیاتی برای تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان است. حفظ تازگی و ایمنی محصولات غذایی نه تنها یک موضوع کیفی بلکه یک جنبه حیاتی از ایمنی مواد غذایی است. ثبت شدن اطلاعات نقشی مهمی درحصول اطمینان از ایمن ماندن و مناسب بودن محصولات غذایی برای مصرف در طول عمر مفید خود ایفا می کند.

آشنایی با مدت زمان ماندگاری محصولات غذایی

مدت زمان ماندگاری محصول غذایی دوره ای است که طی آن یک محصول غذایی کیفیت، ایمنی و تازگی خود را حفظ می کند. این فاکتور تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله ترکیب محصول، بسته بندی، شرایط نگهداری و دما قرار دارد. افزایش ماندگاری محصولات غذایی یک جنبه اساسی برای کاهش ضایعات مواد غذایی و تضمین ایمنی مصرف کننده است.

نقش ثبات داده ( دیتالاگر )  در بسته بندی

ثبت داده ها ( دیتالاگر ) شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به پارامترهای مختلف از جمله دما، رطوبت و فشار در کل زنجیره تامین، از تولید تا توزیع و خرده فروشی است. در زمینه ماندگاری محصولات غذایی، ثبت داده ها در بسته بندی چندین هدف مهم را انجام می دهد:

پایش دما:

دیتالاگرهایی که در داخل بسته بندی قرار می گیرند به نظارت و ثبت نوسانات دما در حین ذخیره سازی و حمل و نقل کمک می کنند. حفظ دمای مناسب برای حفظ کیفیت و ایمنی محصولات غذایی حیاتی است.

کنترل رطوبت:

دیتالاگرها می تواند سطوح رطوبت را در بسته بندی ردیابی کند و از مسائل مربوط به رطوبت مانند رشد قالب یا تخریب محصول جلوگیری کند.

تضمین کیفیت:

دیتالاگرها با ارائه یک رکورد جامع از شرایط محیطی در حین ذخیره سازی و حمل و نقل، تضمین می کند که محصولات غذایی با استانداردهای کیفی مطابقت دارند.

انطباق و قابلیت ردیابی:

دیتالاگرها به شرکت ها کمک می کنند تا با حفظ سوابق دقیق از شرایط محیطی، قوانین ایمنی مواد غذایی را رعایت کنند. علاوه برآن امکان ردیابی را فراهم می‌کند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مشکلات را به سرعت شناسایی و برطرف کنند.

تصمیم گیری:

دسترسی فوری به داده‌ها به کسب‌وکارها این اجازه را می‌دهد تا تصمیمات لازم برای تنظیم شرایط ذخیره‌سازی یا رفع مشکلات بسته‌بندی و محیط نگهداری را اتخاذ کنند.

بطور کلی اقدامات بسیاری برای افزایش عمر مفید محصولات غذایی و کاهش ضایعات مواد غذایی انجام میشود، ثبت داده ها با استفاده از دیتالاگرها در پروسه تولید و بسته بندی و نگه داری به عنوان یک ابزار قدرتمند برایرسیدن به این هدف است. دیتالاگرها نه تنها کیفیت و ایمنی محصولات غذایی را تضمین می کند، بلکه باعث میشود فرایند نگهداری و بسته بندی مواد غذایی مطابق با استاندارهای سازمان غذا باشد و به افزایش کارایی زنجیره تامین نیز کمک کند. با ادامه پیشرفت فناوری، راه حل های دیتالاگرها گسترده تر می شوند و برای به حداکثر رساندن ماندگاری محصولات غذایی، دقت و کنترل بیشتری را ارائه می دهند.

آی پی لاگ ( IPLOG ) به عنوان تولید کننده انواع ثبات ( ترموگراف یا دیتالاگر ) های دما ، رطوبت و فشار به صورت آنلاین با سابقه ای بیش از 12 سال، درخدمت تولیدکنندگان محصولات غذایی و دارویی و شرکت های پخش و توزیع  است تا با مانیتور کردن چرخه تولید و عرضه محصولات خود، از کیفیت و صحت محصولات اطمینان حاصل نمایند.

 

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه