Stay Updated!

BLOG

استفاده از دیتالاگر برای نگه داری دارو

ترموگراف داروخانه

از جمله نکات اثرگذار در بهبود سلامت جامعه و بیماران، نگه داری صحیح و منطقی دارو از لحظه تولید در کارخانه تولید دارو و شرکت های دارویی تا رسیدن به دست مصرف کننده است.

عدم توجه به نگهداری دارو در دمای مناسب، باعث خرابی دارو و یا کاهش اثرگذاری آن شده و جز اتلاف وقت و هزینه چیزی در پی ندارد. در این مطلب توضیحاتی در مورد نحوه نگه داری دارو ارائه میگردد.

دمای نگهداری داروها دارای دسته بندی ها مختلف است، از جمله مهم ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- دمای نگه داری داروهایی که باید در یخچال قرار داده شوند، به صورت کلی بین دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد است.

۲- در صورتی که بر روی بسته بندی دارو ذکر شده باشد در محیط خنک نگه داری شود، منظور نگه داری در دمایی پایین تر از دمای اتاق است، این دما به صورت کلی بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود . پس دمای زیر ۱۵ درجه به معنای محیط خنک است.

۳- نگه داری دارو در دمای محیطی و یا دمای اتاق به این معنی است که بهترین دما برای نگه داری دارو، دمای بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد و یا به صورت کلی زیر 30 درجه سانتی گراد می باشد، علاوه بر دما سایر شرایط نگهداری دارو مانند تابش مستقیم نور و شرایط رطوبتی در محیط نیز ممکن است حائز اهمیت باشد، بنابراین باید اطلاعات دقیق تر و طرز استفاده و … را از روی بسته و بروشور دارو مشاهده کرد.( قبل از مصرف تکان دهید- ظرف دارو را سوراخ نکنید- مایع داخل ظرف دارو کف نکند و…)

 

آی پی لاگ IPLOG به عنوان تولید کننده ایرانی دستگاه های ثبات دما ( ترموگراف ) و دستگاه های دیتالاگر و مانیتورینگ دما و رطوبت، طیف متنوعی از محصولات را برای کنترل دمای نگهداری از داروها در شرکت های تولید دارو، شرکت های پخش دارو، خودروهای توزیع دارو و در نهایت داروخانه ها و سردخانه ها آماده کرده است.

سابقه تولید بیش از 10 سال دستگاه های دیتالاگر و ترموگراف، باعث اعتماد شرکت های تولید و توزیع دارو به مجموعه فنی مهندسی آی پی لاگ شده است.

جهت مشاهده و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبات های آنلاین دما و رطوبت به قسمت محصولات مراجعه نمایید.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه